The benefits of organic SEO

11 יתרונות בקידום אתרים אורגני (לעומת קידום ממומן)

קידום אתרים אורגני נחשב לאחד מאפיקי הפרסום המורכבים ביותר באינטרנט. רבים נוטים לוותר עליו מראש, וזאת בשל היותו תהליך המניב תוצאות רק בטווח הארוך, ודורש סבלנות רבה.

למה עדיף לקדם אתרים בצורה אורגנית (טבעית) בגוגל?

חלקכם אולי חשבתם לרגע לוותר על אפשרות קידום האתר שלכם בצורה אורגנית-נורמלית, ולקפוץ ישירות לתוך עולם ה-PPC כדי לחסוך זמן ועלויות.

סרטון יוטיוב: מה זה קידום אתרים אורגני, ומה היתרונות הבולטים שלו?

החלטנו לתת לכם כאן תמונת מצב מלאה על תהליך ה-SEO ועל היתרונות המופלאים שלו, ולעזור לכם להבין את החשיבות של מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש, הסמכות שהוא מקבל ואפילו תוצאת המיתוג (Branding) שלו מכל הנושא. בגדול, פוסט זה נועד להרגיע אתכם קצת מהחששות לגבי קידום אתרים, לשבור כמה וכמה סטיגמות פופולריות שרצות ברשת ולהציג בפניכם מדוע זה עדיין אפיק הפרסום הטוב והמשתלם ביותר בעולם.

11 יתרונות של קידום אורגני בשנת 2020

אז מה בעצם הופך את עולם ה-SEO הטבעי למיוחד ומשתלם עבור בעלי האתרים? למה הדרך הטובה ביותר לפרסם עסקים כיום היא באמצעות קידום טבעי ואופטימיזציה למנוע החיפוש של גוגל? בואו נעבור על אוסף של יתרונות בולטים אחד אחד – ונבין כמה זה באמת משתלם.

1. לא נלחצים מכל לחיצה

יתרון ב-SEO: לחיצה על תוצאת החיפוש לא עולה כסף

בשונה מתהליך של קידום ממומן PPC, בו כל לחיצה על המודעה שלכם תעלה לכם כסף, קידום אתרים אורגני מאפשר לכם לקבל תנועה ללא הפסקה וללא תשלום על כל כניסה.

בשורה התחתונה, התוצאה של קידום אתרים אורגני משתלמת יותר כלכלית לטווח הארוך, וקיימים לא מעט מקרים בהם לקוחות פוטנציאלים מקליקים על מודעה למעבר לאתר ולא מבצעים המרה (כלומר – לא יוצרים קשר, או מבצעים רכישה).

2. כל פוסט מקודם הוא מודעה זמינה 24/7

הקמפיינים של גוגל והרשתות החברתיות (פייסבוק ואינסטגרם לדוגמה) יציגו את הפיד שלכם וידרשו תשלום לפי חשיפה או כניסה למודעה. ביטוי מקודם בגוגל יציג את הפוסט שלכם בראש תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, ושם זה ישאר כל עוד האתר נשאר מקודם בצורה טובה ואיכותית.

3. מודעות ממונות לעיתים מקבלות פחות כניסות

יש שיגידו שזה מיתוס, אך לעיתים הגולש יעדיף להמנע מלחיצות על התוצאות הראשונות (הממומנות) ודווקא על האתר שהכי משך את העין. האתר המקודם שנראה טוב ביותר בתוצאות החיפוש יביא יותר תנועה.

לכן ,גם אם כשמשקיעים תקציבי עתק על הצגת המודעה במקום הראשון, עדיין היא תצטרך לעבור לא מעט שינויים בשביל להפוך למודעה המניעה לפעולה הטובה ביותר, מה שנותן עדיפות נוספת לקידום אורגני על פני קידום ממומן.

על פי מחקר של Zero Limit – רצו לבחון את היעילות של קידום אורגני אל מול הקידום הממומן. התוצאה שהתקבלה תוצאה חד משמעית מציגה כי פחות מ-15% מכלל הגולשים יוותרו על התוצאה שאותה הם חיפשו וילחצו על מודעות ממומנות.

לכן, פרסום בקמפיין ממומן בלבד הוא לא מספיק, אם רוצים לקבל כמות אינטנסיבית של פניות יש צורך בפעולות קידום אורגניות לקידום האתר.

4. חווית משתמש טובה יותר (בהרבה)

כחלק מקידום האתר בצורה אורגנית, יש להתאים את התוכן המוצג לגולש לפי השאילתא אותה הקליד במנוע החיפוש. ברגע שהגולש מקבל באתר שלכם בדיוק את מה שהוא חיפש, החוויה שלו הופכת להיות יותר חיובית כלפי העסק שלכם.

בשונה משיטת הקמפיינים בה הגולש לא תמיד מקבל את המידע אותו הוא חיפש או פתרון לבעיה לשמה הוא ניגש למנוע החיפוש.

הצגת פתרונות אפשריים והסברים על פתרון, הם אלו שממתגים את העסק שלכם כיותר מקצועי ואמין כלפי הלקוח.

5. פניות ממוקדות, יחס המרה גבוה

אם גולש מגיע לאתר שלכם אחרי שהוא חיפש שאלה בגוגל, כנראה שהתוכן שלכם הרבה יותר מכוון מטרה עבורו.

גם כאן, בשונה ממדיות פרסום אחרות שמציגות פרסום כללי (כמו למשל פרסומות בערוצי הטלוויזיה) – לא תמיד הפרסומת הזאת של הטיטולים רלוונטית בשבילנו, כיוון שלא כולנו הורים לילדים קטנים שצורכים את המוצרים האלו. הבנתם את הרעיון.

עם זאת, עדיין החברות משקיעות בפרסום עשרות אלפי שקלים. יש לכך אסטרטגיית שיווק אחרת שהיא חדירה לתודעה ופרסום כמותג. כאמור – "שיטת המצליח".


בקידום אתרים אורגני כיף להנות מפרסום טבעי וממוקד לגולש המחפש את התוכן הייעודי, בלי להשקיע את משאבים כלכליים רבים מסביב.

6. ריצה למרחקים ארוכים

Organic SEO Advantages for the long-run

המהות של קידום אתרים אורגני היא בדרך כלל לרוץ למרחקים ארוכים. מדובר על תהליך שלכל הפחות ייקח שלושה חודשים עד חצי שנה בשביל לראות תוצאות.

ברגע שהאתר שלכם מלא בתוכן איכותי מדויק לביטויים שלכם, עם הזמן תוכלו לראות התקדמות בדירוגים.

עובדה בסיסית: ככל שתהליך של הקידום האורגני הוא עקבי ומתמשך לאורך זמן, כך אתם תדורגו באופן טבעי יותר גבוה. זה אומר שאתם תצברו פער על המתחרים החדשים שלכם, ותבנו נכס שיכול להשאר איתכם לכל החיים.

עם זאת, בכל יום שעובר בלי עבודת SEO באתר, המתחרים שלכם מרוויחים יתרון חוזר ומדביקים את הקצב. זה גם אומר שככל שתכנסו יותר מאוחר לתחרות בשוק, הפער שתצטרכו להדביק יהיה גדול יותר. אבל אסור לשכוח – עדיף מאוחר מדי על אף פעם.

7. קידום אורגני – בואו נדבר על זה במספרים

כולנו רוצים לדעת על מה בדיוק אנחנו משלמים, ומה הערך שאנחנו מרוויחים מזה.

אז נניח והתקציב החודשי העומד לרשותכם לצורך קידום ממומן הוא – 3000 ₪.

את הסכום הזה נחלק ב 30 (בהנחה שהעסק שלכם עובד 7 ימים בשבוע), ונקבל תקציב יומי של 100 ₪.

אם מדובר על תחום עם תחרות בינונית, בו העלות לכל קליק עומדת בין 12-10 ₪ בקמפיינים מודעות, לכל היותר תקבלו 10 כניסות לאתר, ומתוך 10 הכניסות האלה כנראה שתזכו להנות במקרה הטוב אולי מהמרה אחת (כלומר לקוח פונה אחד, שגם לא בטוח יסגור את העסקה).
בשורה התחתונה, כאשר עובדים עם קמפיינים – המצב המקובל הוא לשלם 100 ₪ עבור פנייה בודדת.

בקידום אורגני, זה לא משנה כמה פעמים יכנסו לאתר שלכם – אין חיה כזאת "תקציב יומי שיכול להיגמר". אפשר להיות רגועים, ולהנות מכניסות ללא הגבלה.

8. בניית מותג

להיות מדורג בטופ 3 המיקומים הראשונים יוצר עבור הלקוח הבנה שאתם כנראה בין המותגים המובילים בתחום. זה נותן את התחושה שאתם פופולריים בנושא הזה, ולא מעט לקוחות פונים אליכם.

מצד שני, פרסום בתשלום יוצר את תחושה למשתמש שאתם קצת מנסים "לקדם את עצמכם בכוח" או לא נמצאים מספיק זמן בתחום בכדי להיות מדורגים בתוצאות הראשונות. בנוסף, בשירותים שונים בעולם המחשבים והאינטרנט לדוגמה, משתמשים ידעו ויעדיפו לפנות לאתרים מקודמים אורגנית מאשר לתוצאות חיפוש ממומנות.

9. SEO זה גם נוחות גלישה במכשירים ניידים

Organic SEO is better for mobile users

אחד מהגורמים המשפיעם ביותר על קידום האתר בצורה אורגנית הוא התאמת האתר לגלישה בכל סוגי המכשירים לרבות טלפונים ניידים.

לפי דוח שפורסם ב- Hitwise, כ-60% מהחיפושים באינטרנט נעשים דרך המכשיר הנייד. כחלק מהתקדמות הטכנולוגיה ונוחות השימוש במכשירים הניידים, מסתמן כי הדסקטופ בעתיד יכחד מהעולם, או יעבור הסבה לממשק נוח יותר, ולכן גם הליך הקידום האורגני עובר התאמה מיוחדת של האתר למכשירים האלו.

אז למה זה טוב לכם ש-SEO מבטיח התאמה למובייל? – כי זה גם מגדיל משמעותית את כמות התנועה, וגם את הסיכויים שהגולש באתר שלכם יצור איתכם קשר ישירות מהטלפון הסלולרי.

10. פרסום רחב בכל אפיקי הרשת

כחלק מקידום האתר בצורה אורגנית, כמעט בכל המקרים יש צורך בשיתופי פעולה עם בעלי אתרים אחרים על ידי קישורים ומאמרים איכותיים המפנים לאתר שלכם. אותם קישורים המופיעים באתרים האלה הם סוג של "המלצה" ממקור אחר באינטרנט, ומזכים אתכם בכמה נקודות ב"ציון" שאתם מקבלים מגוגל, ובסמכות האתר שלכם.

מעבר לדירוג גבוה יותר, אזכורי האתר שלכם באתרים ורשתות חברתיות ברחבי האינטרנט יעזרו לפרסם את המותג שלכם בפני המון גולשים, ועל ידי כך ליצור תדמית ואמינות גבוהים יותר לאתר.

11. הכל קורה במהירות

העולם המודרני הפך להיות עולם שמתחרה על מהירות. לקוחות התרגלו לקבל מידע, שירותים ומוצרים בלחיצת כפתור, ללא צורך בעיכובים מיותרים. זה כמובן, בא גם לידי ביטוי בנושא טעינת אתרים במהירות הנכונה – ויכול אף לקבוע אם הגולש יעזוב את האתר שלכם ויעבור לאתר הבא.

מחקרים רבים העידו כי גולש יעזוב אתר שלא נטען בתוך 2 השניות הראשונות. למעשה, זה הזמן הממוצע המקובל שקובע אם הגולש נשאר או יוצא, ואתרים שעוברים אופטימיזציה נכונה למהירות טעינה כנראה זוכים ליותר זמן שהייה בעקבות העובדה הזו.

כחלק מהשלבים הראשונים בקידום אורגני, בדרך כלל מתבצעת אופטימיזציה למהירות האתר, התמונות, הוידאו, התבנית ושיפור הקוד. בזכות טעינה מהירה של האתר תוכלו להבטיח לעצמכם שהגולש ישמח יותר לדפדף בין הדפים ואולי גם להפוך ללקוח.

סיכום היתרונות בקידום אורגני

יתרונות בקידום אורגני

קידום אורגני מהווה יתרון גדול על קמפיינים, אך בהמון מקרים גם הולך יד ביד עם קידום ממומן. במקרים מסוימים עדיף לשפוך תקציב על פרסום מיידי, אל תמיד כדאי לבנות אתר מקודם כשמדברים על עסק לכל החיים. אנחנו באופן אישי מעדיפים לצעוד בדרך האורגנית הטבעית, שתהפוך את האתר שלכם לנכס דיגיטלי אמיתי לאורך שנים רבות.

דילוג לתוכן