מחירי קידום אתרים אורגני, עלויות SEO

מחיר קידום אתרים: כמה זה עולה לקדם אתר אינטרנט בגוגל?

בתחומים שונים בעולם האינטרנט, כמו קידום אתרים, אין תמיד מחירון מדויק. כל חברה יכולה לקבוע לעצמה את מה יהיה מחיר קידום אתרים אותו היא תדרוש מהלקוח.

זה יכול להתחיל בחברות SEO אשר קובעות מחיר של אלפי שקלים בחודש, ויכול להגיע לפרילנסר לקידום אתרים שיספק תוצאות לא פחות טובות גם ב 1500-2000 ₪.

מחיר קידום אתרים בחלוקה לתשלומים

קידום אתרים מחיר

מכיוון וקידום אתרים אורגני הוא תהליך של "ריצה למרחקים ארוכים" התשלום עבור שירותי הקידום נעשה באופן קבוע בכל חודש.

יש מספר פעולות אותם צריכים לבצע ולכן לא ניתן לבצע תהליך של קידום אורגני לאתר בתשלום או בפעולה חד פעמית.

אבל רגע אחד לפני שנמשיך להסביר לכם איך המחיר נקבע, ולמה כל אחד יכול לקבוע איזה מחיר שהוא רוצי, הבאנו לכם את המחירון שלנו לקידום האתר, מה שקובע כמובן את המחיר הוא לפני הכל הוא התחרות בתחום אותו מקדמים, המחירון שלנו יוכל לתת לכם הערכת סדר גודל כמה תשלמו על שירותי קידום אורגני לאתר שלכם.

תחרות בתחוםמחירהערות
תחרות קלה1200-1500 ₪המחירים במקרים של תחרות קלה יכולים לרדת גם מתחת ל 1200 ₪, כל זאת בהתאם לכמות הביטויים שאפשר לקדם על התחום או אם מדובר על עסק מקומי.
תחרות בינונית1500-2500 ₪במקרים של תחרות בינונית שנכון לכתיבת שורות אלו יותר מ 50% מהתחומים כבר בעלי תחרות בינונית מכיוון ויש לא מעט אתרים שהבינו את הכוח בקידום האורגני ובחרו לקדם את עצמם.
תחרות גבוהההחל מ 3000 ₪קידום אתר עם תחום בעל תחרות גבוה מצריך לא מעט משאבים וזמן עבודה, לכן במקרה כזה קידום אורגני יעלה לכל הפחות 3000 ₪

איך מחושב מחיר קידום אתרים

סרטון וידאו: כמה יעלה לכם שירות קידום אתרים אורגני בשנת 2020? (באנגלית)

כמו שראיתם יש לא מעט מחירים. הגורם העיקרי הקובע את המחיר הוא התחרות – ככל שהתחרות יותר גדולה באופן טבעי, יש את הצורך להשקיע יותר משאבים. כל המשאבים הללו עולים לא מעט כסף אותם המקדם משקיע. אין זה אומר שאם תשלמו יותר על תחום פחות תחרותי תראו את התוצאות יותר מהר, אבל אכן קיים קשר ישיר בין התחרות בתחום לבין מהירות התוצאות שמתקבלות.

היצע וביקוש

החוק הראשון של הכלכלה הוא זה שקובע את מחיר שיווי המשקל והוא היצע וביקוש, בתקופה האחרונה חלה עלייה מאוד גבוה בביקוש ובחיפוש אחרי מקדמי אתרים, מה שבעבר היה פחות נהוג ומקדמי אתרים רבים מקבלים לא מעט פניות מלקוחות המחפשים את השירות שלהם, בנוסף חברות בינוניות ומעלה כבר מעסיקות מקדמי אתרים in house  רק לקדם את המותג הפרטי שלהם.

כמות ההשקעה הנדרשת

את כמות ההשקעה הנדרשת נהוג לחשב לפי שעות עבודה, שעות עבודה כוללת בתוכן לא רק השעות שבהן המקדם מבצע פעולות קידום בפועל, אלא כוללת המון דברים שיש ללקוחות דרישות שאינן קשורות לתהליך הקידום, יש נם לקוחות המבקשים ביצוע של פעולות כמו עיצוב באנרים באתר או שינוי העיצוב הכללי ועוד, אם מדובר על מקדם אתרים שיכול לספק את הדברים האלו ללקוח ויש לו ידע בעוד תחומים מעבר לקידום הוא בדרך כלל ידרוש מהלקוח תשלום נוסף, עוד גורם שנלקח בחישוב כמות ההשקעה הוא שירות לקוחות, המקדם מקדיש מהמזמן שלו בשביל לענות לשיחות ומיילים להיפגש עם הלקוח ועוד, מעבר לפגישה הראשונה שהיא הפגישה של תיאום ציפיות והסבר על התהליך של קידום האתר אין יותר מידי מה להיפגש עם הלקוח מעבר לעדכונים שוטפים ודוחות פעילות חודשיים הנשלחים אליו.

ברגע שנגמר הכסף שם מתחילה הבעיה, מקדם אתרים מקצועי יכול לייצר ביום עבודה אלפי שקלים, כל דקת עבודה שלו היא סכום מאוד גבוה (יש לא מעט שממש מוכחים את זה הלכה למעשה), לכן לשבת עם לקוחות במשך 2-3 בחודש שווה להם לא מעט כסף שהם לא מרווחים. (לא נהייה קיצוניים ונאמר שהם מפסידים, כל להפסיד זה להביא כסף מהבית) את הזמן היקר שלהם הם צריכים לקחת בחשבון בהצעת המחיר.

קידום אתרים מחיר של הפעולות יחד עם מחיר שעות עבודה נוספות הנדרשות מביא לתוצאות הטובות ביותר.

מחירון ועלויות שירותי SEO אורגני בגוגל
כמה עולה קידום אתרים

מקצועיות

יש המון דרכים לבצע קידום אתרים בצורה אורגנית, חלק מאותן דרכים אמנם יכולות להניב תוצאות וגם בטווח הקצר, אך הן נחשבות כבר לפעולות פסולות מכיוון וגוגל ביצעו את שני עדכוני הליבה העיקריים שלהם והם עדכון פינגווין ועדכון הפנדה.

רוצים לדעת עוד על עדכון פינגווין, לחצו כאן למעבר לאתר של MOZ

מקדם אתרים מקצועי מבין שיש לבצע את הפעולות בצורה זהירה וחכמה ומעל הכל כזאת שתהייה 100% חוקים ולא פוגעת בפרמטרים לפיהם מנועי החיפוש מדרגים אתרים.

מקצועיות יחד עם זאת מאפשרת לא רק לשמור על החוקים ולהצליח לקבל תוצאות ולהימנע מפסילה, אלא גם להביא את התוצאות הנדרשות בזמן המינימלי.

קשרים לצורך קישורים

מקדם מנוסה שנמצא הרבה זמן בתחום מכיר לא מעט אנשים, הוא יכול לדאוג ללקוח בדיוק לקישורים החיצוניים אותם הוא צריך לצורך הקידום, בשונה ממקדם אתרים שרק נכנס לתחום, הוא צריך או לרכוש את אותם קישורים בסכומים גבוהים או להיכנס לתהליך ארוך ומייגע מאוד של ביצוע החלפת קישורים עם גורמים אחרים.

מי בסוף קורא את מה שכותבים

בשביל לקשר צריכים תוכן, תוכן הוא לא רק המילים הכתובות, הוא יכולת לדעת לכתוב בצורה שתניע את הגולש באתר לבצע את הפעולה שאותה אנו רוצים.

התוכן צריך להיות חד וחלק ומעל הכל להיות תוכן מבריק, כזה שחושב מהר.

החשיבות של חשיבה מהירה

את החשיבות של חשיבה מהירה נסביר לכם בבדיחה (שיש מצב שחלק גדול ממכם מכירים)

פעם היה בחור צעיר שחיפש עבודה, הגיע לאחת הבסטות בשוק והבעלים הסכים לקבל אותו לעבודה בבסטת הירקות.

יום אחד הגיע לאותו בחור צעיר לקוח וביקש לקנות חצי ראש כרוב, הבחור הצעיר מיד התעצבן רץ לבעלים של הבסטה ואמר לו:

"יש כאן בחור אידיוט שרוצה לקנות חצי ראש כרוב!"

איך שהוא סיים להגיד את המשפט הזה למנהל של הבסטה, הוא שם לב שאותו לקוח עומד מאחוריו, הוא לא היסס לרגע והמשיך את המשפט שלו : "והאדון הנכבד הזה שכאן רוצה לקנות את החצי השני"

איך שהלקוח עזב את הבסטה, המנהל אמר לאותו בחור צעיר:

"אתה חושב מהר, הצלחת לחלץ את עצמך מבעיה עם הלקוח, מאיפה אתה במקור?"

הבחור ענה למנהל:

"במקור אני גדלתי במנצ'סטר (עיר באנגליה)"

אז המנהל של את אותו הבחור הצעיר:

"למה עזבת את מנצ'סטר?"

ענה לו הבחור:

"מקום לא הכי מעניין, כל מה שיש שם זה רק חשפניות ושחקני כדורגל"

הבוס מיד הרים את הקול ואמר :

"מה אתה אומר?!, אישתי במקור ממנצ'סטר!"

ענה לו הבחור:

"וואללה? באיזה קבוצה היא שיחקה?"

לסיכום – חשיבה מהירה תציל אתכם מצרה ובמקרה של בחירת חברת הקידום הנכונה היא תציל אתכם גם מהוצאה מיותרת שלא בהכרחת תניב תוצאות, אם מצאתם מקדם אתרים מקצועי שחושב מהיר ומצליח להביא לכם את התוצאות, גם אם תשלמו יותר זה בהחלט יהיה שווה את ההשקעה.

שאלות ותשובות בנושא מחיר קידום אתרים

למה אין מחיר קבוע לפי התחרות בתחום ?

הסיבה בגללה אין מחיר קבוע היא בגלל שכל מקדם אתרים רואה את הדברים אחרת, לכל אחד יש את החשיבה ואת הדרך שלו לבצע דברים, זה לא אומר שמדובר בהכרח על דרך פסולה, אבל החישוב של הפעולות בכל שלב של הקידום נקבע באופן שונה.

בנוסף, לכל מקדם אתרים יש הערכה עצמית, יש כאלו שחושבים שהעלות שלהם שווה יותר, זה קורה למקדמים שנמצאים הרבה זמן בתחום ובטוחים שיכולים להניב תוצאות בהתאם לפעולות הקידום.

יש אפשרות לבצע קידום רק לחודש אחד?

רוב מקדמי האתרים לא יסכימו לקחת לקוח רק לחודש אחד, התהליך הראשוני הוא התהליך המורכב ביותר שדורש את עיקר ההשקעה, לאחר מכן מבצעים עוד פעולות אך הן נחשבות לעבודה שוטפת ויותר פשוטה.

אם אני משלם יותר, האם התוצאות יגיעו מהר יותר?

בתחומים תחרותיים יש צורך בהשקעה גבוה מאוד, אבל מקרים עם תחרות גבוה גם התהליך יהיה יותר ארוך, במקרים בהם יש תחרות נמוכה התוצאות יגיעו במהירות מאוד גדולה, משך הקידום תלוי בתחרות ובהשקעה במקביל, לכן רק לפי השקעת סכום כסף לא ניתן לקבל תוצאות יותר מהירות.

קישורים בנושא מחיר קידום אתרים:

דילוג לתוכן